اخبار شهر دبیران و ایران

وبلاگ برتر شهرستان زرین دشت

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

خوش آمدید

امکانات


کلیدهای میانبر آفیس (word & excel)

   

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 26 / 3 / 1391برچسب:کلیدهای میانبر آفیس (word & excel), موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

راهكاري براي تسهيل کار با نرم‌افزار word

مصاحبه کارشناس فناوری با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) : با به کار بستن برخی ترفندها کاربر می‌تواند به کار خود با نرم‌افزار WORD سرعت ببخشد.

 کاربر با فشردن کليد SHIFT + F5 مي‌توان به قسمتي از متن که به تازگي تغييري در آن ايجاد کرده است مراجعه کرد و همچنین فشردن مجدد اين کليدها شخص را به قسمت‌هاي تغيير يافته قبلي متن مي‌برد. سیدی ابراز کرد: اگر کاربر فرمت قسمتي از متن را تغيير داده باشد، به طور مثال رنگ يا نوع فونت آن را عوض کرده باشد و در پی آن قصد برگشتن به همان وضعيت پيش‌فرض WORD را داشته باشد باید آن بخش از متن را انتخاب و کليدهاي CTRL + SPACEBAR را فشار دهد. این کارشناس نرم‌افزار در ادامه به ترفند دیگری اشاره کرد و گفت: کاربر وقتي مي‌خواهد بخشي از متن را انتخاب کند، مي‌تواند کلمه ALT را پایين نگه دارد و با ماوس DRAG کند و اين کار باعث مي‌شود عمل انتخاب به صورت مستطيل شکل انجام شود و سرعت کاربر به طرز چشم‌گيري افزايش يابد. سیدی خاطرنشان کرد: وقتي شخص در حال تايپ کردن يک متن انگليسي است و به دنبال مترادف يک کلمه خاص مي‌گردد، کافي است نشان‌گر را در کنار و يا در زير کلمه مربوطه ببرد و کليدهاي SHIFT + F7 را فشار دهد و با اين کار فهرستي از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمايش داده مي‌شود.

همچنين در پنجره PRINT PREVIEW کاربر مي‌تواند پيش از پرينت گرفتن، پيش‌نمايشي از فايل خود را ببيند و براي انجام تغييرات در همين صفحه، کافي است روي آيکون MAGNIFIER کليک کند تا اجازه تصحيح در متن به شما داده شود. به گفته او فرد اگر مي‌خواهد هم‌زمان دو بخش مختلف از يک DOCUMENT را ببيند، مي‌تواند فايل مربوطه را در نرم‌افزار WORD باز کرده، ماوس را بالاي فلش موجود در بالاي نوار لغزان نگه دارد تا نشان‌گر ماوس به شکل دو خط موازي با دو فلش در بالا و پایين آن درآيد و آن‌گاه کليک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پایين بکشد، حال صفحه به دو قسمت تقسيم مي‌شود که در هر دو بخش همان فايل نمايش داده مي‌شود و هم‌زمان مي‌تواند دو بخش مختلف فايل را ببيند و ويرايش کند. این کارشناس نرم‌افزار ادامه داد: این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر کاربر با یک فايل طولاني مواجه باشد و پيدا کردن مطالب براي وی دشوار باشد، کافي است گزينه DOCUMENT MAP را از منوي VIEW انتخاب کند تا فهرستي از عناوين DOCUMENT شخص را نشان دهد و حال با کليک بر هر عنوان به آن قسمت از فايل خود پرش مي‌کند.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 26 / 3 / 1391برچسب:تسهیل کار با اکسل - اکسل - , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

میلاد مولود کعبه بر همگان مبارک

 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 14 / 3 / 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه كسى باور مىكرد كه سنگ خارا آغوش باز كند و زن حاملهاى را در خود جاى دهد؟!
حيرت و تعجب مردم هنگامى افزايش يافت كه تلاش پرده داران كعبه، در گشودن قفل در به نتيجه نرسيد.
لحظه به لحظه بر ازدحام مردم افزوده مى شد، همگان در انتظار بودند كه از فرجام اين راز آگاه شوند. از نقطه نظر مردم نگران و حيرتزده، هر لحظه اى چون يك ساعت مى گذشت و همگان ثانيه شمارى مى كردند كه نيروى غيبى اين مشكل را بگشايد.
پس از گذشت مدتى طولانى، همان سنگ خارا آغوش باز كرد و فاطمه بنت اسد در حالى كه مولود كعبه را در آغوش داشت بيرون آمد.
صداى هلهله اوج گرفت و در خانه هاى مكه طنين انداخت. ابوطالب، عمو و برترين حامى محمد(ص) در حالى كه برق شعف از ديدگانش مى جهيد، بانگ برآورد:
أيّها النّاس: ولد فى الكعبة ولى اللَّه.
هان اى مردم! ولى خدا در خانه خدا ديده به جهان گشود.
 اين حادثه پرشكوه و بىنظير تاريخ، به روز جمعه، سيزدهم ماه رجب، سىامين سال حمله ابرهه به خانه خدا (عام الفيل) اتفاق افتاد.

 

 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 14 / 3 / 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

میلاد مولود کعبه حضرت علی ولی الله و روز مرد بر تمامی مسلمانان و محبان آن امام همام مبارک باد.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 14 / 3 / 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

***برای سلامتی امام زمان صلوات*** مدیر وبلاگ

نويسندگان

آخرین اخبار آی تی
لينکهاي ویژه

جستجوي مطالب

© All Rights Reserved to dabiran1.LoxBlog.Com | تمامی حقوق وبلاگ متعلق به شهر دبیران می باشد


Powered by
IP2Location.com